Ved at blive på hjemmesiden accepterer du brugen af cookies, så vi kan levere besøgsstatistikker, give dig målrettet indhold, der er tilpasset dine interesser og lette udvekslingen med sociale netværk.  Yderligere oplysninger om cookies og deres indstillinger findes i vores privatlivspolitik.

Om Tupperware

Tupperware i Norden
Tupperware Nordic A/S har siden 1962 været hovedkontor for de nordiske markeder (Danmark, Sverige, Norge, Finland).

Kvalitet & Design
Designerne skal i dag, mere end nogensinde før, udvikle nye produkter, der passer til forbrugernes livsstil. Vores designteam har fingeren på pulsen og udvikler til stadighed banebrydende produkter med en passion for innovativt og elegant design. Museum of Modern Art i New York, industrimuseet i Hannover og Victoria & Albert Museum of Art i London er blot nogle af de anerkendte internationale museer, der har valgt at udstille Tupperwares produkter.

Internationale designpriser
Tupperware har modtaget en lang række eftertragtede internationale designpriser bl.a. fra red dot og IF. Den internationale red dot design-konkurrence anses for at være en af de største og mest anerkendte og tiltrækker ca. 61 deltagende lande hvert år. Designerne indstilles til 'red dot' prisen af en skiftende jury bestående af internationalt anerkendte eksperter inden for produktdesign, der vurderer produkterne på en række kriterier bl.a. innovation, funktionalitet og kvalitet.

Earl Tupper

Visual

Med sin fantastiske materialesans og flair for funktionelt design opfandt og udviklede Earl Tupper fra Berlin, New Hampshire, det materiale, som i dag er grundlaget for de verdensberømte plastprodukter. Det, der begyndte som et eksperiment i 1930’erne er siden blevet et globalt fænomen.

Hans iværksætterånd motiverede ham til at udvikle et produkt, som kunne gøre det muligt for husmødre at holde fødevarer friske i de nye elektriske og gasdrevne køleskabe, som kom på markedet i efterkrigstiden.
Dette førte til hans opfindelse af plastprodukterne med det unikke lufttætte låg, som viste sig at kunne beskytte fødevarene og dermed forlænge deres holdbarhed. Earl Tupper fik sin inspiration til låget fra malerdåser, hvor låget er designet så malingen ikke tørrer ud. Earl Tupper lancerede sin nye produktlinie gennem detailhandelen, men de banebrydende produkter slog dog ikke igennem hos forbrugerne i starten.

Brownie Wise

Visual

Earl Tupper forsøgte at finde en måde at komme i kontakt med forbrugerne på, og forklare fordelene ved det lufttætte låg. Sammen med Brownie Wise (1913 – 1992), som blev rekrutteret i 1951og viste sig at være en dygtig konsulent, blev ’home party’ konceptet skabt. Forbrugerne kunne få demonstreret produkter og selv afprøve dem.

Med Brownies naturlige talent for at arbejde med mennesker og flair for markedsføring, udviklede hun dette med fokus på respekt og anerkendelse for den enkelte konsulent. Det blev en kæmpe succes og gjorde, at Tupperware-demonstrationen næsten er lige så berømt som produkterne. Fra 1951 banede dette nye koncept vejen for Tupperware, som hurtigt blev kendt. Salget steg med raketfart.

Top